26/01/2019 | Autosalon van Brussel 2019 bevestigt trends in de markt van de particuliere klant

  • Benzinemotoren zetten opmars door

  • SUV bevestigt populariteit

  • Klanten steeds beter geïnformeerd

 

Heizel, 26 januari 2019 – Morgen sluit het Auto/Moto/Van Salon 2019 zijn deuren. De 97e editie van het Brusselse autosalon bevestigt alvast de trends op de automarkt die de laatste jaren steeds duidelijker werden. Ook bij Groupe Renault werden die trends vastgesteld en bevestigd.

 

Zo is de benzinemotor sinds iets meer dan een jaar duidelijk aan een sterk offensief begonnen, vooral bij de particuliere klant.

Bij Renault werden sinds het begin van het jaar en tijdens deze salonperiode 85% wagens met benzinemotor verkocht. In 2017 was het aandeel van benzinemotoren in dezelfde periode goed voor 70%.

 

Een tweede trend is ongetwijfeld het succes van de SUV-modellen. Van alle bestellingen die tot nog toe werden opgetekend bij Renault ging het om meer dan 25% van de verkopen om een SUV, hetzij Renault Captur, Renault Kadjar of Renault Koleos.

 

De dealers van het Renault verdelersnet stellen ook vast dat klanten die een showroom binnenstappen, steeds beter geïnformeerd zijn. Vaak stappen klanten bij de dealer binnen om hun keuze, die ze vooraf al bepaald hebben via het internet of tijdens een bezoek aan het autosalon, te bevestigen en vervolgens te formaliseren door het tekenen van een bestelbon.