23/04/2019 | Groupe Renault: Bedrijfsvoertuig betreedt nieuwe dimensie

Vanuit zijn 120 jaar ervaring en zijn Europees marktleiderschap in het segment van de elektrische bestelwagens en bedrijfsvoertuigen, onthult Groupe Renault vier nieuwe voertuigen:

  • Nieuwe Renault Master: een nieuwe, robuustere voorkant, een volledig vernieuwd interieur, nieuwe geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) en nieuwe, krachtigere en zuinigere motoren.

  • Nieuwe Renault Trafic: de vernieuwde polyvalente bestelwagen en comfortabele en moduleerbare minibus voor personenvervoer, met een vernieuwd interieur- en exterieurdesign en nieuwe motoren.

  • Nieuwe Renault Alaskan: de stoere pick-up die nu nog robuuster en comfortabeler is en over nog meer terreincapaciteiten beschikt.

  • Renault Kangoo Z.E. Concept: een show-car met een gesculpteerd en dynamisch design, die de vernieuwing van Kangoo vanaf 2020 aankondigt.

 

Na vorig jaar het vierde elektrische bedrijfsvoertuig in zijn gamma te hebben gelanceerd met Master Z.E., behoudt Groupe Renault zijn positie als Europees marktleider in dit segment, met een marktaandeel van 46,2%, met name dankzij de bestseller Kangoo Z.E.

 

Renault heeft de ambitie om zijn leiderschap uit te breiden naar andere markten buiten Europa. Groupe Renault versterkt reeds zijn aanwezigheid in China, met de oprichting van RBJAC (Renault Brilliance Jinbei Automotive Company), in Zuid-Korea, met de lancering van Renault Master, en in Latijns-Amerika, waar Renault een marktaandeel van16,9% heeft en een nieuwe Kangoo gelanceerd heeft.

 

Na eind 2018 de concept-car EZ-PRO te hebben onthuld, die zijn toekomstvisie op het distributietransport in de stad voor 2030 belichaamt, zet Groupe Renault zijn verkenning van de mobiliteit van morgen voor professionals verder met EZ-FLEX, een innovatief experiment om het dagelijks distributietransport in de stad beter te begrijpen.

 

"2018 was een recordjaar voor de bedrijfsvoertuigen van Groupe Renault, met een groei van 34% ten opzichte van het jaar ervoor. In 2019 zetten we de vernieuwing van ons gamma verder om tegemoet te komen aan de verwachtingen van onze klanten. Dankzij ons expertmerk Renault Pro+ en ons aanbod van geconnecteerde diensten, kunnen we innovatieve oplossingen blijven ontwikkelen om onze professionele klanten te helpen hun activiteit uit te breiden en te verbeteren. " Denis Le Vot, Alliantiedirecteur van de Afdeling Bedrijfsvoertuigen Renault-Nissan